Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Gent de Llavaneres. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Gent de Llavaneres. Mostrar tots els missatges

dijous, 20 de març del 2014

PROBABLE NOU GOVERN A LLAVANERES


Des de l'inici de legislatura, ara farà tres anys, que venim dient que Llavaneres amb aquest govern Graupera -PP, no va enlloc. Pacte de sous, imputacions de l'alcalde, desintegració del principal grup municipal, incompliment dels acords del ple, convocatòries dels plens per dificultar l'assistència dels regidors, nul·la transparència de la gestió pública, desinformació dels regidors de l'oposició, impediments a la feina dels regidors, ... són entre d'altres el que ha provocat que l'oposició ara tingui raons i prou força per proposar una moció de censura contra l'alcalde Graupera Fàbregas, amb tot a favor per guanyar-la. La moció de censura es podria votar en ple el proper dissabte 29 de març .

El nou alcalde proposat és en Juan Manuel García, regidor d'Unió i que va ser expulsat del govern Graupera-PP. La seva candidatura serà recolzada pels 11 vots dels regidors de CDC, UDC, ERC, GENT, SOS i PSC. Els partits proposants de la moció han acordat fer un govern de concertació, fins a final de legislatura el maig de 2015. Les prioritats han de ser la transparència en la gestió i la informació clara al poble, sobretot de la situació financera real de les arques municipals.

Estem convençuts que Llavaneres necessita el canvi. L'acord, entre forces de molt diferent signe, fa evident que la situació actual havia esdevingut insostenible. El temps ha de demostrar que l'acord és possible i que la política dels qui treballen per trobar punts en comú i el bé comú té més futur que la dels qui s'han limitat a buscar les diferències i a defensar els interessos particulars.


dilluns, 26 de novembre del 2012

El suport a l’alcade

Si en el ple de dilluns passat es feien públiques  les irregularitats comeses per l’alcalde Graupera en matèria de contractació de personal, avui hem llegit a la premsa (El Mundo de 26 de novembre de 2012) que, com a mínim, hi ha un altre denúncia contra ell a l’Oficina Antifrau de Catalunya. En aquesta ocasió ha estat el seu ex-partit UDC qui la ha presentat la denúncia per presumpta prevaricació, se l'acusa de que, en sis ocasions i en contra dels informes dels tècnics municipals,  ha derogat competències d'altres regidors atribuint-se-les per “perdonar” les sancions imposades a particulars i empreses per infraccions en l’àmbit de la via pública, urbanisme i governació.

Si no n'hi ha prou amb les noves denúncies d'UCD, partit que ja ha demanat a Graupera que retorni l’acta de regidor,  (La Vanguardia del 12/09/2012), què més farà falta per tal que els socis de govern CiU i PP comencin el procediment per substituir a Graupera en l’alcaldia de Llavaneres?

Llavaneres no mereix un alcalde que governa amb la prioritat de mantenir-se en el càrrec, que decideix manera arbitrària, que afavoreix a uns en contra de l'interès general, que creu que no comet irregularitats perquè les amaga, que considera que l'excusa del “sempre s’ha fet així” és un motiu que justifica la signatura de decrets, que utilitza el càrrec pel benefici personal, que aprofita la seva posició i recursos d'alcaldia per intimidar al ciutadà. Un alcalde capaç d'assenyalar a les persones per les seves preferències polítiques no és digne de representar al poble.


Graupera va saber com assegurar-se el suport per ser re-elegit alcalde, però no juga net i ara se li veu el llautó. El calaix de les sorpreses on amaga tot el que creu que no és cert està a punt de rebentar.



Senyors regidors, vostès poden substituir l’alcalde de Llavaneres, deixin de donar-li suport, tots hi guanyarem.

divendres, 2 de novembre del 2012

Subvencions i badomies



Les badomies (cast. “bulo” ) són el recurs fàcil d'aquell que es queda sense arguments. Malauradament també és més senzill escampar-les que demostrar la seva falsedat. En aquest país sembla que constantment has de demostrar la teva innocència davant de les acusacions gratuïtes i malintencionades.
Darrerament "algú" ha anat escampant que els de Gent hem condicionat les subvencions a determinada entitat. Senzillament això és MENTIDA. Des d'aquest govern CiU-PP se'ns ha ignorat sistemàticament quan hem demanat racionalitat en la despesa i ara ens utilitzen per justificar els problemes alhora de fer les subvencions.
Que quedi doncs ben clar: és el govern l'únic responsable de les decisions sobre les subvencions a les entitats. 
Als de Gent sempre ens trobareu defensant la legalitat i la gestió responsable pesi a qui pesi. Per demostrar-ho aquí teniu el nostre bloc en el que fem públiques les nostres opinions, que no pretenem que siguin totes compartides però que demostren que els de Gent no tenim res a amagar.
Volem aprofitar per continuar encoratjant totes les associacions a continuar treballant per fer poble i expressant la nostra intenció de continuar vetllant per la correcta gestió a l'ajuntament.

dissabte, 4 d’agost del 2012

L'Altaveu de Llavaneres, un nou espai de participació




Un grup de veïns han creat l'Altaveu de Llavaneres, un espai d'informació, debat polític i social, obert i plural.
A Gent continuem creient en la participació ciutadana com a element per dignificar el treball polític tan malmès per alguns que sembla que tan sols pretenguin sou i prestigi. Aquests aprofiten el refugi del carnet i de la bandera per justificar una treball més centrat en desacreditar el “contrari” que en cercar el bé comú. Al poble, malauradament, en tenim més d'un.
Qualsevol eina que permeti sanejar el debat polític a Llavaneres serà ben rebuda, vingui d'on vingui. Els personalismes i l'enfrontament partidista no ha estat mai el nostre objectiu. Continuarem treballant pel consens encara que no cedirem en la denúncia d'aquells que pensem que no compleixen amb a seva tasca.
Cadascú té el seu criteri i aquest ha de ser un valor indispensable sobre el que es fonamenta el treball en equip. Creiem en una nova manera de fer política que busqui el consens i l'acord per un poble millor i més just per a tots. Des d'aquí els oferim tot el nostre suport i el nostre ànim a l'Altaveu de Llavaneres.

dimarts, 12 de juny del 2012

Cafè tertúlia amb els regidors



dia: dissabte 16 de juny
hora: 17h
lloc: Ca l'Alfaro

Aquest dissabte us convidem a prendre un cafè amb els regidors. Ens trobarem a les cinc de la tarda i tot prenent un cafè a Ca l'Alfaro volem fer junts un balanç d'un any de govern municipal i poder parlar també de tot allò que ens interessa d'aquest poble nostre i de tots. En Joan Rubal i l'Emili Minguell, regidors de Gent, explicaran el seu dia a dia a l'ajuntament  i procuraran respondre tot allò que vulguem comentar. També podrem gaudir de la companyia de regidors d'altres partits als que agraïm moltíssim que hagin acceptat el convit.

Això de la política agafa el seu sentit més interessant quan ...
... és oberta i transparent,
... els interessos dels particulars tenen el seu contrapunt amb els de la comunitat i ens esforcem en donar sentit al complex joc de les prioritats
... de la discussió se n'aprèn i es procura trobar allò que ens uneix esforçant-nos en superar allò que ens separa,
... el parlar té per objectiu arribar a una solució del conflicte i no evidenciar les diferències entre la gent.
... la discussió és entre veïns que procuren el millor per a tots,
... la paraula del representant és una paraula honesta que cerca la veritat , ...

És difícil implicar la gent en el debat polític. Les informacions arriben tard i poc clares. Ara més que mai pensem que és una necessitat que tots ens comprometem per trobar una sortida a la situació més que complicada que hem d'enfrontar.
Fer arribar la realitat política de l'ajuntament al carrer, donar raons del nostre treball a la política municipal, acostar les decisions polítiques a la gent, fer participar tothom en els assumptes públics són principis al que els de Gent no volem ni podem renunciar.

Si et ve de gust volem fer un cafè amb vosaltres. Us esperem aquest dissabte a Ca l'Alfaro.

dimarts, 22 de maig del 2012

No ens ho mereixem


Fa molts anys, la societat espanyola va passar pàgina de la seva història tot mirant al futur. Gairebé quaranta anys (comptant la guerra i la dictadura posterior) és passaven a benefici d’inventari sense demanar responsabilitats als protagonistes, no ja de la guerra en cap dels bàndols, sinó als que exerciren l’opressió contra el poble durant 36 anys negres.
Ja entenc que per a alguns aquesta època no va ser res més que un seguit d’anys amb un règim diferent de l’anterior. Un règim il·legítim i antidemocràtic i imposat per la força de les armes, però “només això”. Ja ho entenc, que a alguns això no els genera cap problema. Ja entenc que per a alguns, a més de no suposar cap problema, va significar tot un món d’avantatges, un món de colors on fer negocis, on exercir de vencedors i, per tant, una Espanyalàndia meravellosa. En aquesta Espanya van créixer, madurar, establir la seva família i els negocis i, a més, eren “algú” socialment.
Desgraciadament, en aquesta Espanya que alguns enyoren, hi va haver un munt de persones que ho van perdre tot perquè se’ls va ocórrer estar al bàndol de la República, el règim legítim i democràtic d’aleshores. “Noi, quina mala sort... “.
Aquests perdedors, molts d’ells, un cop acabada la guerra, van haver de patir penes de mort, l’exili, la presó, humiliació, pèrdua del prestigi social i, en el millor dels casos la por a que qualsevol dia un conveí, algú del seu propi poble o carrer, un “afecto” al règim franquista li volgués mal...això és terror. És el que genera la dictadura, una inseguretat legal que degenera en terror. Aquesta por va mantenir molta gent callada i sotmesa. I, sense ornaments, sense “adornos”, així van passar gairebé quatre dècades, per a molta gent, tota una vida.
Alguns però, molt compromesos, molts valents o molt “inconscients” s’atreviren a cridar, a enfrontar-se al poder i a lluitar per aconseguir la llibertat i la democràcia. Jo soc massa jove i vaig viure amb consciència només la darrera etapa. Però molta gent s’hi va atrevir contra “el miserable” encara que aquest enfrontament podia significar la mort o la presó o tot.
Doncs tot això, quan va morir en Franco, ho varem obviar. En l’idioma imposat, es diria que es va fer tabla rasa con el pasado o borrón y cuenta nueva. Però aquest “borrón y cuenta nueva” no significa que hem oblidat aquesta època negra, no. Només vol dir que varem triar mirar endavant i no començar a fer retrets i judicis i a passar comptes amb tot el seguit de “afectos”. Però aquesta etapa negra continua sent una afronta, una ofensa per als que van patir la dictadura, per als que no anaven darrera de la creu a la processó. I això és el que cal que entengui aquest regidor actual: cantar el Cara al sol mentre s’afaita pot ser el seu divertimento i ningú no es posarà en els seus gustos musicals ni polítics. Però cantar això en un acte públic (perquè un dinar de costellada de desenes de persones d’una entitat esportiva i social del poble digui el que digui aquest senyor, és un acte públic pel que a ell respecta i la seva figura): no estava en un dinar familiar ni en un acte de partit. Repeteixo: cantar això en un acte com aquest és, en primer lloc, una pèrdua de papers descomunal; en segon lloc, una falta de respecte als assistents que l’acullen a la festa i, en tercer lloc, una desconsideració i pèrdua de la noció de quin paper juga pel seu càrrec de regidor. Concentrat en una sola paraula i, sent benvolent, va ser una estupidesa.
A ell potser no l’importa, però per a gent que pugui tenir familiars assassinats en la postguerra o empresonats durant la dictadura o víctimes de represàlies, aquell himne (el Cara al sol) no és altra cosa que un símbol del patiment que han sofert.
Fins i tot, per als que no hem patit la pitjor època de la dictadura, però que hem entès, com a mínim, que va suposar molt de patiment, sentir cantar això en públic no és que en produeixi por, és que ens produeix repulsa i sentim que se’ns riuen en la nostra cara. I això, venint d’un càrrec públic és inadmissible. I ni “l’alegria” del moment, ni “el carregament” que pogués portar a aquestes altures de festa són excusa ni disculpa. I, si no, es beu aigua.
Només em referiré breument en record de tota la gent que des de les files del catalanisme polític, des del sentiment nacionalista van enfrontar-se al règim. Només recordar que alguns dels nostres càrrecs institucionals més destacats de la democràcia van patir presó. Això ho dic per la comprensió que són capaços de desplegar alguns membres de Convergència i Unió i membres del govern municipal de Llavaneres. Ells sabran perquè són tant comprensius; i ja s’arreglaran amb la seva consciència i amb els seus dirigents, però no deixa de ser curiós com disculpen aquest fet i, fins i tot ho justifiquen. Potser li podem demanar al President Pujol què li sembla aquesta comprensió envers el sentiment “Caralsolista” d’un soci del seu partit. Potser l’alcalde seria capaç d’explicar-li al President Pujol com un fet irrellevant i “privat” que el seu soci, en una costellada del club de futbol i presentat per algú com a regidor de l’Ajuntament, va acabar entonant (i esperant que tothom cantés) el Cara al sol. Al meus avis, una mica més grans que aquest regidor nostàlgic (i ja morts) no els hauria fet cap gràcia, us ho asseguro. I aquí deixo el tema pel que fa a Convergència i Unió. Un pèl més de vergonya i de dignitat mai serà excessiu...
Jo, al contrari del que potser farien altres, no demanaré que s’afuselli ningú a l’alba, ni que el poble li retiri el saludo (cosa que també van patir alguns “rojos”). Fa temps que hem superat aquesta etapa. La brutalitat i la barbàrie de la tortura i la pena de mort o de l’exclusió social per la política fa temps que va passar, però, tractant-se d’un càrrec públic, li demano, li exigeixo que demani perdó públicament per la, com a mínim, inconveniència del seu comportament. Espero que ell reflexioni, si pot, i que els seus companys de govern, homes i dones de CIU no arxivin també aquesta falta de respecte i desconsideració a benefici d’inventari.
En l’àmbit personal i polític, tot i el desacord important i la distància política que ens separa, he intentat ser respectuós amb aquesta persona. Crec que la resta del poble ens mereixem que aquest regidor del PP, mostri respecte i demani disculpes pel que va fer en públic. Així ho espero, perquè ja fa massa que dura la prepotència.


Joan Rubal
Regidor de Gent de Llavaneres
22 de maig de 2012

dimarts, 15 de maig del 2012

Financiació del deute municipal


Sé que som, des de Gent de Llavaneres, reiteratius, però és que no mostren, des del govern ni un mínim esforç per fer bé les coses. Continuen, tot i els sous quantiosos que cobren, dedicant a les seves obligacions el temps mínim o, de vegades, ni això. Sempre hem d’anar amb preses, a trompicons. I les coses no surten. La mostra més clara el POUM, que ni està ni se le espera ni tampoc informen...Ja ni es molesten
Fins i tot en els temes que són absolutament previsibles, en aquells que són fins a cert punt fàcils de consensuar. Ni tant sols en aquests mostren la més mínima voluntat i, com sempre, tiren pel camí del mig.
Ens tornen a convocar per a un ple extraordinari i urgent. I no s’han molestat ni a fer una trucada als portaveus. I al ple, igual: enuncien el punt i, sovint, no es molesten ni a exposar el tema que porten a aprovació. De vegades imagino que, com que ja tenen la majoria suficient, fa mandra, oi? En altres, estem convençuts que no expliquen les coses perquè ni s’han molestat a informar-se.
I això és més trist i més greu.
Extraordinari i urgent: un tipus de convocatòria que a força de fer-ne moltes, acaba sent la més ordinària i freqüent. I ja els vàrem dir l’últim ple: per aquest camí, no farem res. Bé, o ho faran vostès sols mentre tinguin majoria.
I entro al tema.
Som conscients que cal pagar. Que l’ajuntament no pot (que no hauria) de ser un morós, perquè les empreses (grans o petites, però sobretot les petites) pengen moltes vegades d’un fil i que els problemes d’impagaments i els costos de finançament l’acaba de trencar i s’enfonsen. Però això a vostes.... oi?
I per això, l’ajuntament, que té una regidoria de promoció econòmica no hauria de ser mai el problema enlloc de posar entrebancs continuament. Però això requereix de consciència dels que gestionen, dels que gasten. I és aqui on falla l’ajuntament. Continuem gastant per sobre del que ens podem permetre i en conceptes injustificacbles.
I així, continuen gastant més d’un quart de milio d’euros anual en sous polítics, que és un 21% del que demanem ara que ens financii l’Estat. Un número ràpid: estem demanant un crèdit per pagar en 10 anys aproximadament el que el govern es gastarà en sous polítics del govern en només 4 anys i escaig. Estem demanant un crèdit per pagar el que costen vostès.
Els deia que jo crec que hem de pagar els nostres deutes, però no només això: hem de pagar els nostres proveïdors i, a més, fer viable l’economia municipal. I no fa ni un any que l’alcalde deia en una entrevista a televisió que l’ajuntament de Llavaneres no tenia problemes econòmics. Semblava increíble si no fos perquè coneixem a l’alcalde i les seves capacitats per vendre, perdonin, per “vendre la burra”. Ara ho entenem millor: Llavaneres no té problemes econòmics, perquè els seus problemes de diners els trasllada als proveïdors, perquè no els paga
I això no pot ser.
Però és que ni es molesten a explicar què i què no fan passar pel Pla de pagament a proveïdors, perquè no perden ni un minut a dir-nos quines economies faran per pagar els 15.000 al mes per retornar el crèdit. Perquè com en tot, vostès no es molesten a explicar, consultar, consensuar o debatre amb els que estem a l’altra banda de la taula. Com sempre vostès s’ho maneguen tot. I, com sempre, només reaccionen quan algú imprimeix i publica octavetes. Això si què els fa moure. Això els preocupa tant que fins i tot ho regulen per fer-ho il·legal, com l’intent de prohibir les càmeres aquí.
No ho amaguin més: aquest pla no ens salvarà si vostès no canvien la manera de gastar: quan paguem les factures atrasades que tenim de llum, de neteja, d’escombraries, de la benzina dels cotxes, etc....quan paguem amb aquest crèdit, quan de temps trigarem a estar igual d’endeutats? Un any? Dos? Quan acabi aquest mandat i deixin el càrrec, què ens quedarà?.....una pilota de deutes?
Han de canviar la manera de gastar. I no ho fan ni ho faran perquè l’economia municipal els importa molt menys que les seves pròpies butxaques...
Senyor Bartomeu, Ni ho han buscat abans ni ho buscaran més endavant. Perquè parlen molt, però a l’hora de la veritat, no fan res del que diuen. Ni han buscat el nostre suport ni, evidentment, el necessiten. I creiem que és una mala política, però ho acceptem.
Senyor Costa, responsable de les relacions amb el comerç i les empreses, el millor favor que podria fer a les empreses i el comerç de Llavaneres és deixar el càrrec i el sou que s’emporta cada mes amb una regidoria gairebé per estrenar. Alliberar l’ajuntament de la càrrega del seu sou, que ni es justifica ni es guanya, però ens endeuta.
Senyors del govern, deixin de mirar-se el melic. Deixin de demanar més sous i deixin ja de barallar-se per posar-se a treballar.
Gent de Llavaneres s’abstindrà.

dimarts, 14 de febrer del 2012

Dret a rebre informació


Com a regidor de l’Ajuntament de sant Andreu de Llavaneres, entenc que tinc dret a rebre informació sobre els assumptes administratius que afecten al consistori o als seus treballadors o representants polítics. Crec en el meu dret i en el fet que aquest no pot ser limitat ni restringit si no és per raons judicials o de preservació de l’honor de terceres persones. La setmana passada, tot i així, vaig sol·licitar per la via establerta informació (vista d’expedients) de tres assumptes:
- Una pòlissa que el govern de CIU i PP ha aprovat contractar a favors dels càrrecs electes de l’Ajuntament.

- Un expedient obert per l’Oficina Antifrau de Catalunya per diverses actuacions de contractació de treballadors per via de decret d’alcaldia.

- Un expedient Obert per l’Oficina Antifrau de Catalunya per possibles irregularitats en actuacions de disciplina urbanística que poden afectar també l’alcaldia.

Avui he rebut resposta a les tres peticions: s’autoritza la vista de la pòlissa d’assegurança d’electes (jo també soc un càrrec electe i ningú no m’ha consultat ni informat de si soc objecte d’una assegurança que paga l’Ajuntament).
En canvi es denega la vista de l’expedient que afecta a les suposades actuacions de l’alcalde i de les quals l’Oficina Antifrau de Catalunya ha requerit informació. Se’ns denega, doncs, la informació sobre els requeriments que aquesta Oficina Antifrau ha fet a l’Ajuntament (quan, com i quins documents ha sol·licitat) i també la resposta que l’Ajuntament ha donat a aquestes peticions (què, quan i com s’ha enviat a l’Oficina Antifrau). Hem demanat veure els expedients administratius. Sobre ells no hi decretat ni imposat cap secret judicial (són, de moment, temes administratius) i es demana coneixement des del càrrec de regidor per a fer la nostra feina de control de l’acció de govern. L’únic “secret” imposat és el de l’alcalde i de tot el govern, que no sabem què amaguen ni per què.

Digne d’aquest alcalde i del seu govern “curt” de salut democràtica, covard i fosc. Aquesta és la darrera bateria de “transparència” que el senyor Nogueras i la senyora Carreras “figures fortes” del govern consenteixen, un dia i un altre i del qual participen, pel que sembla, a plena satisfacció.
Ho lamentem, perquè quan no s’aplica transparència les possibilitats de corrupció són majors. Ho lamentem perquè quan es posen dificultats a la informació a un regidor potser s’estan amagant coses difícils d’explicar a la gent.
Sabem quina és la nostra obligació de reserva i de discreció i sabem què vol dir protegir a tercers, però només hem demanat veure l’expedient. Com que no s’ha concedit, aquest regidor se sent alliberat de l’obligació de discreció en els assumptes que no li siguin facilitats des del propi ajuntament, és a dir lliure de “tractar” a nivell públic tot el que pugui conèixer per altres vies i no les derivades del meu càrrec. En un ajuntament “normal”, amb un “alcalde i govern normal“, la via normal és la de consulta lliure dels expedients municipals. Ja es veu que a Llavaneres no tenim un alcalde, ni un govern “normals”. No ens cansarem de reclamar el nostre dret a tenir informació. Perquè el millor remei contra la corrupció, contra el “mangoneo”, contra els “polítics aprofitats” i contra tants delictes i tantes faltes que es poden cometre, i tanta desvergonya és la transparència. TRANS-PA-RÈN-CIA, senyors del govern, senyors de CIU. TRANSPARÈNCIA.
- Volem veure les factures per saber qui paga les costes de judicis privats d’alguns;
- volem consultar factures i despeses per saber qui carrega contra l’Ajuntament kilometratge o benzina quan s’ha desplaçat en tren,
- volem saber com es gestionen i si es contracten assegurances de vida a polítics amb càrrec a l’Ajuntament,
- si s’acorden contractes de manera verbal per a personal de la ràdio municipal sense cap mena de garantia ni procediment;
- si es perdonen multes o no a determinats constructors i no a altres per infringir normativa municipal; i si s’ha fet, per què?
- volem veure les resolucions per saber per què algunes persones són multades i altres no;
- volem saber a què corresponen les factures, si a càmeres per al cotxe d’un polític o per la seguretat d’un vehicle policial;
- volem saber si la factura d’un instal·lador de porters automàtics ha estat per una instal·lació en edifici municipal o a casa d’un polític del govern;
- volem saber què ha motivat la retirada de les competències sancionadores a un regidor de govern, per què ha perdut (si és així) la confiança de l’alcalde. Ens interessa saber si la pèrdua de confiança (si és que s’ha perdut) ha estat per actuacions irregulars del regidor o de l’alcalde o perquè l’alcalde no té prou feina i vol més, o si vol controlar qui rep i qui no rep multes...

...perquè exigim un comportament digne i net dels polítics de Llavaneres. I cada cop ens trobem amb problemes, amb ocultació, amb portes i calaixos tancats.

Ja no ens volem preguntar què és el que amaguen l’alcalde i els regidors de govern. Estem disposats a donar la batalla per aquesta informació “secreta”.

Joan Rubal

dijous, 12 de gener del 2012

La paradoxa del Ple extraordinari

Repassant el conjunt de Plens de l’Ajuntament de Llavaneres d’aquesta legislatura, tenim que hi han dos subconjunts: el conjunt dels plens ordinaris (O) i el conjunt dels plens extraordinaris (E).

En aquests moments no sé exactament quan plens ordinaris (O) s’han celebrat, des de que es va aprovar que fossin cada dos mesos han deixat de penjar les actes a la web de l’Ajuntament, però contant que l’agost no es convoquen i sent optimista no crec que s’hagin convocat més de tres.

El conjunt de plens extraordinaris és molt molt més nombrós, contant el d’avui 12 de gener, el formen deu plens.

Al diccionari trobareu que EXTRAORDINARI: (adj)Que és fora de l'ordre o de la regla comunament seguida, no acostumat.

Per tant si (O) = 3 i (E) = 10 es veu que el conjunt (E) el formen els plens més acostumats, els que estan dins del ordre o la regla comunament seguida i que (O) està format pels Plens extraordinaris.
Quina paradoxa! El Ple ordinari és extraordinari i viceversa.
En el ple d’organització del juny passat, tota l’oposició va estar en contra del calendari de plens bimensuals, pot ser tenien raó, una paradoxa d’aquesta mena pot desorganitzar el bon funcionament del Ajuntament, però l’acalde va respondre que “es tractava d’un tema legal”. Legal o no, el cert es que és paradoxal i extraordinari.


Transcripció de part de l’acta del Ple del 16 de juny de 2011

El Regidor senyor Emilio Minguell i Parent, del Grup Municipal de GLL-E, comenta que el seu Grup Municipal no està d’acord amb la nova freqüència de celebració dels Plens Municipals.
El senyor Minguell pensa que el Ple és l’òrgan sobirà, en el qual el poble hi troba tota la informació de la feina feta pels polítics que ell ha escollit democràticament, per tant considera que és una falta de transparència de la qual el govern en fa tanta gala.
Opina que es tracta d’un intent de silenciar i escanyar a l’oposició, “ja que veurem reduïda a la meitat la nostra possibilitat d’opinar i tractar problemes en els Plens. Fora del Ple ja s’ocuparà l’equip de govern de filtrar tot allò que no afavoreixi els seus interessos”.
El senyor Minguell demana, en nom del seu Grup, que es reconsideri la freqüència dels Plens i que es convoqui un cop al mes, no només pels nostres votants i els de la resta de l’oposició, sinó fins i tot per els seus, ja que
tenen el mateix dret a conèixer tot el què passa a l’Ajuntament.


dijous, 15 de desembre del 2011

L’any que el Nadal no va arribar als carrers de Llavaneres

Per: Laura Gómez
Estimats i estimades veïns i veïnes de Llavaneres:
Em fa molta pena que aquest any no hi hagi ni una trista llumeta decorant els nostres carrers, no sentir les nadales que tant ambientaven en aquesta època de l’any,...
I tot això per què?
Doncs perquè, estimats, estem en època de retallades i d’austeritat, i els nostres governants han decidit que és molt millor així. Tant és que als pobles del voltant hagin trobat una manera més adient de ser austers, o fins i tot tant és que en un ple tots el partits de l’oposició els hi hagin suggerit idees per poder fer les coses sense “perjudicar” tant al veïnat. El tema està en que és cert que els governants han decidit ser austers, però amb les nostres coses. En canvi ells es retallen la paga extra de Nadal però...LA DE L’ANY 2012!!!!!! No la d’aquest any, ni tan sols la extraordinària de l’estiu, no, no!!!!
De que va tot això??? Però no són ells els mateixos que van suprimir els focs de l’estiu, no ens enganyem, per estalviar-se diners????????? (si haguessin pagat l’assegurança dels focs i la resta dels actes no hagués calgut suprimir res de res). D’això només fa 5 mesos i ara resulta que: NO LLUMS, NO ARBRE, NO MÚSICA...QUÈ PASSARÀ AQUEST ANY AMB LA CAVALCADA???? L’any passat no hi van haver prou caramels perquè l’ajuntament també va decidir retallar per aquí.
I que podem dir del famós parc de Nadal al poliesportiu??? Resulta que aquest any es farà només 4 dies i per la tarda tan sols. Abans entraves mig dia i pagaves 2’5€ ara pagarem per un sol dia (només de tarda) 5€.
Abans l’abonament de tota la setmana era de 20€, matí i tarda, i ara és de 16€ només 4 tardes. Què no es tractava de ser austers???? Ah, ja ho entenc!!! Què a la butxaca dels altres no cal!!!
Ho veieu com són austers els nostres governants?????
Quina sort que tenim!!!!! Així dona gust....i vinga a acomiadar gent, i vinga a perjudicar al pròxim, però ells són incapaços de treure’s la paga extraordinària de Nadal, perquè suposa molt d’esforç i, és clar, a final d’any no els quadraria la “caixa”, com si d’un negoci es tractés.
És aquest el tipus de persones que volem al capdamunt del nostre poble????
A mi, senyores i senyors, em fa vergonya i molta pena que haguem arribat a aquest punt.

Indignada...no indignadíssima:

dijous, 13 d’octubre del 2011

Les claus dels miserables

Ens costa de qualificar les actuacions d'aquest alcalde que sembla voler passar a la història per un dels més deplorables i incompetents que hi ha hagut mai al poble.
Ahir sense anar més lluny al ple extraordinari i d'urgència, convocat el mateix dia, va tornar a fer un lleig tot provocant el públic assistent. Els regidors de l'oposició no s'hi van presentar en protesta per la convocatòria el mateix dia i per la total desinformació que tornava a representar una manca de respecte als acords presos prèviament.
Quan des del públic se li va reclamar a l'alcalde que expliqués el que es presentava al ple, aquest s'hi va negar argumentant que: “el govern ja estava suficientment informat” i que donat que l'oposició no s'hi havia presentat tenia molt clar que no calia “allargar” l'acte. Va ser aleshores, davant tantadesconsideració, quan una persona del públic, membre de Gent de Llavaneres, va marxar tot expressant la seva indignació. Mentre estava abandonant la sala, aquest alcalde, tornant a demostrar que no es mereix aquest honor, va deixar anar amb veu prou alta per tal que se'l sentís i adreçant-se a algun dels seus companys de govern: “té les claus del nou despatx de CiU”.
Qui ha seguit l'actualitat de l'ajuntament sap que el desallotjament del grup de Gent del que ha estat el seu despatx fins ara per part de l'alcalde ha estat ple d'irregularitats i amb una manca total de formes i respecte. Així doncs les paraules referents al nou despatx van provocar encara més enuig del veí que estava abandonant el ple.
Aquestes no són maneres d'algú que porta el càrrec d'alcalde d'un poble. Del nostre alcalde esperem respecte per a tots, sigui quin sigui el seu parer polític. És per actuacions com la que referim que ens costa cada cop més reconèixer un alcalde en la figura i les accions del deplorable Graupera.
La no reacció dels seus companys de partit ni tampoc dels del govern de coalició CiU-PP, ens porten a pensar que el seu servilisme així com la manifesta absència de dignitat política està condicionada totalment al cobrament del sou.
Així no podem anar bé de cap de les maneres.

dissabte, 8 d’octubre del 2011

Sense cap explicació

L'alcalde de Llavaneres, Bernat Graupera va fer obrir dimarts passat al despatx del Grup Municipal de Gent de Llavaneres i junt amb dos treballadors (de serveis tècnics i d'atenció al ciutadà) van traslladar a un altre espai tota la documentació i material excepte dos ordinadors d'aquest grup municipal. Tot seguit va fer canviar el pany. Encara no s'ha donat cap explicació al grup per a una violació tant descarada d'un espai que ha de ser reservat. Gent de Llavaneres no sap tampoc a hores d'ara a quina documentació o informació dels ordinadors pot haver accedit l'alcalde convergent.
Resulta que el govern ha decidit reubicar despatxos, mira, serà que l'ajuntament necessita espais... Bé, resulta que ara tampoc la decisió no ha estat consensuada i hi ha hagut grups municipals més afectats que d'altres... i resulta que sense tenir a punt el nou despatx d'un grup de l'oposició, va l'alcalde, i mana que li encapsin tot, i fins i tot ell mateix es posa a remenar... i l'altre s'ho troba tot esgarriat... (amb el que costa, ja fer un canvi d'armari de temporada! o canvi de pis!!)
Amb més espais faran millor la feina? Això del treball en equip i de respectar l'oposició s'ho creu aquest “nou” govern?
Podeu llegir la carta del regidor Joan Rubal a la resta de regidors de l'ajuntament valorant el fet
Visc...a Llavaneres.

divendres, 16 de setembre del 2011

Demòcrates? Incapaços

En un nou acte per callar la veu de l’oposició, el govern municipal (CIU+Partit Popular) redueix l’espai per a l’expressió dels grups polítics municipals a la revista. Utilitzarem aquest espai per expressar la indignació pel tancament del Casal de Joves, amb una nota de Premsa amb falsedats que transmet una imatge d’un jovent bàrbar i incívic. Si bé és cert que hi ha hagut comportaments reprobables, no és una actitud que es pugui estendre a tot el jovent. No hi ha danys estructurals a l’edifici i el desperfecte més greu del Casal és un vidre trencat per la maquinària de la brigada municipal i no pels joves. Un govern manipulador i incapaç de gestionar ni tan sols el Casal de Joves.

GENT DE LLAVANERES

Aquest és l'escrit que sortirà a l'informatiu municipal de l'Octubre. Ens han reduït l'espai a 100 paraules...

dilluns, 23 de maig del 2011

Ho tenim clar, Gent com tu

Després dels resultats els de Gent hem tornat a sentir-nos recolzats pels votants. La feina feta fins ara ens ha tornat a estar reconeguda i això ens esperona a continuar en el mateix camí.

El control de la gestió i de la despesa, el compliment dels compromisos, el tracte just als veïns i als treballadors de l'ajuntament, el no permetre les dedicacions exclusives, entre d'altres, continuaran sent els nostres referents.

Tenim feina i la volem fer, si hi cap, encara millor. En Joan i l'Emili, els nostre representants, ens garanteixen més presència al ple. Seguirem presentant propostes i fent front a la política d'aparador per fer avançar el poble i continuarem buscant i liderant, si cal, el treball conjunt amb els altres grups.

Volem que us arribi el nostre agraïment i el nostre compromís de defensar la confiança que heu dipositat en nosaltres.

Hem estrenat aquesta nova web i a través d'ella pretenem mantenir-vos informats de les nostres accions. Ara ens espera el nomenament del nou alcalde amb el que continuarem sent molt exigents.

Volem deixar ben clar també que el nostre grup està obert per si hi voleu prendre part més activament. Poseu-vos en contacte amb nosaltres i ajudeu-nos a fer realitat aquest poble per les persones.

I ara a despenjar pancartes que volem el poble net.

Fins ben aviat amics.

divendres, 20 de maig del 2011

Botifarrada de fi de campanya

Divendres 20 de maig a les 20h a Cal Alfaro acte de fi de campanya



Us hi esperem!!!

Una campanya diferent

Ens agrada la campanya. Pensem que ha estat fresca i original a més de sincera.
Us en recollim les imatges.

La pila carregada d'energia.
L'ajuntament que fem entre tots.Les ulleres que ens donen un altre punt de vista.

Les idees clares per la joventut
Idees clares per la gent.Pels funcionaris, un suport necessari
Pel comerç, un suport necessariVa per vosaltres

dijous, 19 de maig del 2011

Agraïment a Mateu Jaumandreu

Durant la festa celebrada dissabte passat, en Joan Rubal va dedicar un sincer agraïment a la feina feta pels anteriors regidors de Gent de Llavaneres amb menció especial pel Mateu Jaumandreu que, gràcies a la seva iniciativa, va aconseguir, entre altres fites, que les instal·lacions del Tennis Park hagin passat a ser propietat municipal.

dimarts, 17 de maig del 2011

Jo tampoc ho vull








per: Miquel Molinàs


Ahir dilluns 16 vam poder sentir el debat dels números dos de cada candidatura a Ràdio Llavaneres.

Vagi d'entrada el nostre agraïment als companys de la ràdio que voluntàriament van fer possible l'esdeveniment. Vam celebrar també que companys de TV Maresme (M1TV) prenguessin imatges que ens poden obrir els ulls en aquest debat polític en el que tant ens hi estem jugant.

Malgrat que es bo que es puguin celebrar debats, als de Gent ens hagués agradat que es pogués fer en uns sala més gran i oberta al públic. La participació de la gent no ens ha fet mai por. Ens consta que a d'altres els fa por. No acaben accepten la crítica i tampoc entenen, des d'una posició massa còmoda, el seu compromís directe amb el ciutadà. Defugen la responsabilitat.

L'Emili Minguell de Gent va exposar fets i voluntats fermes. En són exemples el Tennis Park ara municipal i les posicions irrenunciables com que la riera es tracti com un espai natural amb respecte i es dediqui al gaudi del passeig i l'esport o que no volem el desdoblament de l'autopista.

Va ser una vergonya, amb tots els respectes a les persones, el paper que van oferir els representants dels partits “grans”. No és de rebut oferir un discurs buit i ple de retòrica que a més d'avorrir fa la sensació que no han preparat res. És una llàstima que gent que ha estat en càrrecs de govern hagi ofert una imatge tant trista del polític.

Jo tampoc vull que en Bernat Graupera torni a ser alcalde. No m'agrada que en bernat Graupera no digui la veritat.(podrien ser nous grup al facebook). Aquestes idees les van dir els representants de SOS i el d'ERC. Els va faltar temps als representants dels “grans” CiU i PP l'un per recriminar al moderador del debat que no hagués tallat la intervenció i l'altre per demanar més respecte. Per un moment em va recordar els vells debats als plens en els que es confonia el debat polític amb l'enfrontament personal. Aquesta confusió, que algú sembla o l'interessa voler recordar, ja ha passat a la història. Tots som prou grans per veure'n la diferència i el que es dediqui a la política ha de poder enfrontar un debat en el que cadascú, sempre amb respecte i de manera argumentada , exposi la seva opinió. Mal aniria que els candidats no vulguin que el seu partit estigui al capdavant de l'Ajuntament.

Així doncs, i amb tots els respecte a la seva persona, per la seva falta de lideratge, el seu tarannà prepotent, la seva manca de tacte amb la gent que no pensa com ell, la seva manca de programa que s'amaga darrere una necessitat ingènua de mantenir-se al poder, per la seva incapacitat per defensar un criteri ferm, per la seva tendència a defugir la responsabilitat en excuses que de vegades poden inculpar de manera premeditada a d'altres, jo tampoc vull que en Bernat Graupera sigui el proper alcalde del meu poble.

Ara a escoltar el debat dels caps de llista aquest dijous a les 21h per Ràdio Llavaneres.

La teva peça a l'Ajuntament

Avui hem penjat la pancarta de la peça.
Voliem una campanya respectuosa amb el poble i la seva gent. Una campanya propera i original. Estem molt contents de la mateixa i ens anima la resposta positiva de la gent.En aquesta pancarta s'hi veu una peça del puzzle amb el que hem representat l'Ajuntament. Pot ser la teva peça i ens és molt necessària per acostar-nos al millor per Llavaneres.
Si us connecteu al web www.gentdellavaneres.cat hi trobareu més informació de la campanya de Gent.
Va per vosaltres.

diumenge, 15 de maig del 2011

Festa amb la Gent a Sant Pere

Els inflables i els tallers de pintura van fer gaudir d'una tarda especials als més menuts. Un berenar, en el que no hi va faltar el refresc i les llaminadures, van acompanyar una festa acollidora i animada. Els parlaments van ser el complement de l'activitat. L'Emili Minguell veí del barri i número dos de la llista de Gent va destacar els projectes fets realitats amb el treball a l'Ajuntament del grup de Gent. Es En Joan Rubal, número u de la llista, va demanar la implicació de tots per fer un poble a la mida de les persones i no dels interessos partidistes. Ens cal la participació de tots el dia 22 per tal de fer un poble millor.

Parlament de l'Emili, un fragment:
Una part del parlament de'n Miquel:





Alinea al centre