dijous, 20 de març del 2014
PROBABLE NOU GOVERN A LLAVANERES
dilluns, 26 de novembre del 2012
El suport a l’alcade
divendres, 2 de novembre del 2012
Subvencions i badomies
dissabte, 4 d’agost del 2012
L'Altaveu de Llavaneres, un nou espai de participació
dimarts, 12 de juny del 2012
Cafè tertúlia amb els regidors
dimarts, 22 de maig del 2012
No ens ho mereixem
Alguns
però, molt compromesos, molts valents o molt “inconscients” s’atreviren
a cridar, a enfrontar-se al poder i a lluitar per aconseguir la
llibertat i la democràcia. Jo soc massa jove i vaig viure amb
consciència només la darrera etapa. Però molta gent s’hi va atrevir
contra “el miserable” encara que aquest enfrontament podia significar la
mort o la presó o tot.dimarts, 15 de maig del 2012
Financiació del deute municipal
dimarts, 14 de febrer del 2012
Dret a rebre informació

Com a regidor de l’Ajuntament de sant Andreu de Llavaneres, entenc que tinc dret a rebre informació sobre els assumptes administratius que afecten al consistori o als seus treballadors o representants polítics. Crec en el meu dret i en el fet que aquest no pot ser limitat ni restringit si no és per raons judicials o de preservació de l’honor de terceres persones. La setmana passada, tot i així, vaig sol·licitar per la via establerta informació (vista d’expedients) de tres assumptes:
- Una pòlissa que el govern de CIU i PP ha aprovat contractar a favors dels càrrecs electes de l’Ajuntament.
- Un expedient obert per l’Oficina Antifrau de Catalunya per diverses actuacions de contractació de treballadors per via de decret d’alcaldia.
- Un expedient Obert per l’Oficina Antifrau de Catalunya per possibles irregularitats en actuacions de disciplina urbanística que poden afectar també l’alcaldia.
Avui he rebut resposta a les tres peticions: s’autoritza la vista de la pòlissa d’assegurança d’electes (jo també soc un càrrec electe i ningú no m’ha consultat ni informat de si soc objecte d’una assegurança que paga l’Ajuntament).
En canvi es denega la vista de l’expedient que afecta a les suposades actuacions de l’alcalde i de les quals l’Oficina Antifrau de Catalunya ha requerit informació. Se’ns denega, doncs, la informació sobre els requeriments que aquesta Oficina Antifrau ha fet a l’Ajuntament (quan, com i quins documents ha sol·licitat) i també la resposta que l’Ajuntament ha donat a aquestes peticions (què, quan i com s’ha enviat a l’Oficina Antifrau). Hem demanat veure els expedients administratius. Sobre ells no hi decretat ni imposat cap secret judicial (són, de moment, temes administratius) i es demana coneixement des del càrrec de regidor per a fer la nostra feina de control de l’acció de govern. L’únic “secret” imposat és el de l’alcalde i de tot el govern, que no sabem què amaguen ni per què.
Digne d’aquest alcalde i del seu govern “curt” de salut democràtica, covard i fosc. Aquesta és la darrera bateria de “transparència” que el senyor Nogueras i la senyora Carreras “figures fortes” del govern consenteixen, un dia i un altre i del qual participen, pel que sembla, a plena satisfacció.
Ho lamentem, perquè quan no s’aplica transparència les possibilitats de corrupció són majors. Ho lamentem perquè quan es posen dificultats a la informació a un regidor potser s’estan amagant coses difícils d’explicar a la gent.
Sabem quina és la nostra obligació de reserva i de discreció i sabem què vol dir protegir a tercers, però només hem demanat veure l’expedient. Com que no s’ha concedit, aquest regidor se sent alliberat de l’obligació de discreció en els assumptes que no li siguin facilitats des del propi ajuntament, és a dir lliure de “tractar” a nivell públic tot el que pugui conèixer per altres vies i no les derivades del meu càrrec. En un ajuntament “normal”, amb un “alcalde i govern normal“, la via normal és la de consulta lliure dels expedients municipals. Ja es veu que a Llavaneres no tenim un alcalde, ni un govern “normals”. No ens cansarem de reclamar el nostre dret a tenir informació. Perquè el millor remei contra la corrupció, contra el “mangoneo”, contra els “polítics aprofitats” i contra tants delictes i tantes faltes que es poden cometre, i tanta desvergonya és la transparència. TRANS-PA-RÈN-CIA, senyors del govern, senyors de CIU. TRANSPARÈNCIA.
- Volem veure les factures per saber qui paga les costes de judicis privats d’alguns;
- volem consultar factures i despeses per saber qui carrega contra l’Ajuntament kilometratge o benzina quan s’ha desplaçat en tren,
- volem saber com es gestionen i si es contracten assegurances de vida a polítics amb càrrec a l’Ajuntament,
- si s’acorden contractes de manera verbal per a personal de la ràdio municipal sense cap mena de garantia ni procediment;
- si es perdonen multes o no a determinats constructors i no a altres per infringir normativa municipal; i si s’ha fet, per què?
- volem veure les resolucions per saber per què algunes persones són multades i altres no;
- volem saber a què corresponen les factures, si a càmeres per al cotxe d’un polític o per la seguretat d’un vehicle policial;
- volem saber si la factura d’un instal·lador de porters automàtics ha estat per una instal·lació en edifici municipal o a casa d’un polític del govern;
- volem saber què ha motivat la retirada de les competències sancionadores a un regidor de govern, per què ha perdut (si és així) la confiança de l’alcalde. Ens interessa saber si la pèrdua de confiança (si és que s’ha perdut) ha estat per actuacions irregulars del regidor o de l’alcalde o perquè l’alcalde no té prou feina i vol més, o si vol controlar qui rep i qui no rep multes...
...perquè exigim un comportament digne i net dels polítics de Llavaneres. I cada cop ens trobem amb problemes, amb ocultació, amb portes i calaixos tancats.
Ja no ens volem preguntar què és el que amaguen l’alcalde i els regidors de govern. Estem disposats a donar la batalla per aquesta informació “secreta”.
Joan Rubal
dijous, 12 de gener del 2012
La paradoxa del Ple extraordinari

En aquests moments no sé exactament quan plens ordinaris (O) s’han celebrat, des de que es va aprovar que fossin cada dos mesos han deixat de penjar les actes a la web de l’Ajuntament, però contant que l’agost no es convoquen i sent optimista no crec que s’hagin convocat més de tres.
El conjunt de plens extraordinaris és molt molt més nombrós, contant el d’avui 12 de gener, el formen deu plens.
Al diccionari trobareu que EXTRAORDINARI: (adj) “Que és fora de l'ordre o de la regla comunament seguida, no acostumat.”
Per tant si (O) = 3 i (E) = 10 es veu que el conjunt (E) el formen els plens més acostumats, els que estan dins del ordre o la regla comunament seguida i que (O) està format pels Plens extraordinaris.
Quina paradoxa! El Ple ordinari és extraordinari i viceversa.
En el ple d’organització del juny passat, tota l’oposició va estar en contra del calendari de plens bimensuals, pot ser tenien raó, una paradoxa d’aquesta mena pot desorganitzar el bon funcionament del Ajuntament, però l’acalde va respondre que “es tractava d’un tema legal”. Legal o no, el cert es que és paradoxal i extraordinari.

Transcripció de part de l’acta del Ple del 16 de juny de 2011
El Regidor senyor Emilio Minguell i Parent, del Grup Municipal de GLL-E, comenta que el seu Grup Municipal no està d’acord amb la nova freqüència de celebració dels Plens Municipals.
El senyor Minguell pensa que el Ple és l’òrgan sobirà, en el qual el poble hi troba tota la informació de la feina feta pels polítics que ell ha escollit democràticament, per tant considera que és una falta de transparència de la qual el govern en fa tanta gala.
Opina que es tracta d’un intent de silenciar i escanyar a l’oposició, “ja que veurem reduïda a la meitat la nostra possibilitat d’opinar i tractar problemes en els Plens. Fora del Ple ja s’ocuparà l’equip de govern de filtrar tot allò que no afavoreixi els seus interessos”.
El senyor Minguell demana, en nom del seu Grup, que es reconsideri la freqüència dels Plens i que es convoqui un cop al mes, no només pels nostres votants i els de la resta de l’oposició, sinó fins i tot per els seus, ja que
tenen el mateix dret a conèixer tot el què passa a l’Ajuntament.
dijous, 15 de desembre del 2011
L’any que el Nadal no va arribar als carrers de Llavaneres
dijous, 13 d’octubre del 2011
Les claus dels miserables
dissabte, 8 d’octubre del 2011
Sense cap explicació
L'alcalde de Llavaneres, Bernat Graupera va fer obrir dimarts passat al despatx del Grup Municipal de Gent de Llavaneres i junt amb dos treballadors (de serveis tècnics i d'atenció al ciutadà) van traslladar a un altre espai tota la documentació i material excepte dos ordinadors d'aquest grup municipal. Tot seguit va fer canviar el pany. Encara no s'ha donat cap explicació al grup per a una violació tant descarada d'un espai que ha de ser reservat. Gent de Llavaneres no sap tampoc a hores d'ara a quina documentació o informació dels ordinadors pot haver accedit l'alcalde convergent.
divendres, 16 de setembre del 2011
Demòcrates? Incapaços
dilluns, 23 de maig del 2011
Ho tenim clar, Gent com tu
Després dels resultats els de Gent hem tornat a sentir-nos recolzats pels votants. La feina feta fins ara ens ha tornat a estar reconeguda i això ens esperona a continuar en el mateix camí. El control de la gestió i de la despesa, el compliment dels compromisos, el tracte just als veïns i als treballadors de l'ajuntament, el no permetre les dedicacions exclusives, entre d'altres, continuaran sent els nostres referents.
Tenim feina i la volem fer, si hi cap, encara millor. En Joan i l'Emili, els nostre representants, ens garanteixen més presència al ple. Seguirem presentant propostes i fent front a la política d'aparador per fer avançar el poble i continuarem buscant i liderant, si cal, el treball conjunt amb els altres grups.
Volem que us arribi el nostre agraïment i el nostre compromís de defensar la confiança que heu dipositat en nosaltres.
Hem estrenat aquesta nova web i a través d'ella pretenem mantenir-vos informats de les nostres accions. Ara ens espera el nomenament del nou alcalde amb el que continuarem sent molt exigents.
Volem deixar ben clar també que el nostre grup està obert per si hi voleu prendre part més activament. Poseu-vos en contacte amb nosaltres i ajudeu-nos a fer realitat aquest poble per les persones.
I ara a despenjar pancartes que volem el poble net.
Fins ben aviat amics.
divendres, 20 de maig del 2011
Una campanya diferent
Us en recollim les imatges.
La pila carregada d'energia.

L'ajuntament que fem entre tots.
Les ulleres que ens donen un altre punt de vista.
Les idees clares per la joventutIdees clares per la gent.
Pel comerç, un suport necessari
dijous, 19 de maig del 2011
Agraïment a Mateu Jaumandreu
dimarts, 17 de maig del 2011
Jo tampoc ho vull
Ahir dilluns 16 vam poder sentir el debat dels números dos de cada candidatura a Ràdio Llavaneres.
Vagi d'entrada el nostre agraïment als companys de la ràdio que voluntàriament van fer possible l'esdeveniment. Vam celebrar també que companys de TV Maresme (M1TV) prenguessin imatges que ens poden obrir els ulls en aquest debat polític en el que tant ens hi estem jugant.
Malgrat que es bo que es puguin celebrar debats, als de Gent ens hagués agradat que es pogués fer en uns sala més gran i oberta al públic. La participació de la gent no ens ha fet mai por. Ens consta que a d'altres els fa por. No acaben accepten la crítica i tampoc entenen, des d'una posició massa còmoda, el seu compromís directe amb el ciutadà. Defugen la responsabilitat.
L'Emili Minguell de Gent va exposar fets i voluntats fermes. En són exemples el Tennis Park ara municipal i les posicions irrenunciables com que la riera es tracti com un espai natural amb respecte i es dediqui al gaudi del passeig i l'esport o que no volem el desdoblament de l'autopista.
Va ser una vergonya, amb tots els respectes a les persones, el paper que van oferir els representants dels partits “grans”. No és de rebut oferir un discurs buit i ple de retòrica que a més d'avorrir fa la sensació que no han preparat res. És una llàstima que gent que ha estat en càrrecs de govern hagi ofert una imatge tant trista del polític.
Jo tampoc vull que en Bernat Graupera torni a ser alcalde. No m'agrada que en bernat Graupera no digui la veritat.(podrien ser nous grup al facebook). Aquestes idees les van dir els representants de SOS i el d'ERC. Els va faltar temps als representants dels “grans” CiU i PP l'un per recriminar al moderador del debat que no hagués tallat la intervenció i l'altre per demanar més respecte. Per un moment em va recordar els vells debats als plens en els que es confonia el debat polític amb l'enfrontament personal. Aquesta confusió, que algú sembla o l'interessa voler recordar, ja ha passat a la història. Tots som prou grans per veure'n la diferència i el que es dediqui a la política ha de poder enfrontar un debat en el que cadascú, sempre amb respecte i de manera argumentada , exposi la seva opinió. Mal aniria que els candidats no vulguin que el seu partit estigui al capdavant de l'Ajuntament.
Així doncs, i amb tots els respecte a la seva persona, per la seva falta de lideratge, el seu tarannà prepotent, la seva manca de tacte amb la gent que no pensa com ell, la seva manca de programa que s'amaga darrere una necessitat ingènua de mantenir-se al poder, per la seva incapacitat per defensar un criteri ferm, per la seva tendència a defugir la responsabilitat en excuses que de vegades poden inculpar de manera premeditada a d'altres, jo tampoc vull que en Bernat Graupera sigui el proper alcalde del meu poble.
Ara a escoltar el debat dels caps de llista aquest dijous a les 21h per Ràdio Llavaneres.
La teva peça a l'Ajuntament
En aquesta pancarta s'hi veu una peça del puzzle amb el que hem representat l'Ajuntament. Pot ser la teva peça i ens és molt necessària per acostar-nos al millor per Llavaneres.Si us connecteu al web www.gentdellavaneres.cat hi trobareu més informació de la campanya de Gent.
diumenge, 15 de maig del 2011
Festa amb la Gent a Sant Pere
Els inflables i els tallers de pintura van fer gaudir d'una tarda especials als més menuts. Un berenar, en el que no hi va faltar el refresc i les llaminadures, van acompanyar una festa acollidora i animada. Els parlaments van ser el complement de l'activitat. L'Emili Minguell veí del barri i número dos de la llista de Gent va destacar els projectes fets realitats amb el treball a l'Ajuntament del grup de Gent. Es En Joan Rubal, número u de la llista, va demanar la implicació de tots per fer un poble a la mida de les persones i no dels interessos partidistes. Ens cal la participació de tots el dia 22 per tal de fer un poble millor.










