Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris campanya 2011;Joan Rubal. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris campanya 2011;Joan Rubal. Mostrar tots els missatges

divendres, 22 de novembre del 2013

SOU, ALCALDE?

Malauradament no ens sorprèn els crits ni els aldarulls al ple del nostre poble. Fins quan haurem de suportar notícies com la de l'ARA?.


Es volia discutir al ple sobre el sou de l'alcalde, debat que ve de lluny i que la antiga majoria CiU i PP han suportat fins ara. L'alcalde, fent gala un cop més del seu estil, no ha permès el debat i ha retirat el punt de l'ordre del dia. L'alcalde es recolza en l'informe del secretari, aquell a qui fa pocs dies va titllar de “falta de reciclatge”. La llei l'empara però i la ètica?
I per si no fos prou dos regidors, Carreras i Molins, dimiteixen dels seus partits,UDC i CDC, just abans del ple per evitar una moció de censura contra l'alcalde Graupera. A qui representem?
I amb tot això qui en surt perjudicat és Llavaneres i la imatge dels polítics. Qui se'n beneficia? En Graupera, en Molins, la Carreras i també els socis del PP que conserven, de moment, càrrec i sous. Fins quan haurem d'aguantar aquesta situació? Pleguin si us plau i no empitjorem encara més el poble al temps que probablement estalviarem temps i diners.


dimarts, 17 de setembre del 2013

UN ALCALDE SENSE CONTROL NI ESCRÚPOLS

Per: Joan Rubal

“L’alcalde de Llavaneres guanya la batalla a Unió Democràtica”. Amb aquest titular encapçalava un diari la notícia de l’emissió de l’informe de la Diputació segons el qual el fet de haver estat donat de baixa al partit (UDC) no situa a l’Alcalde Graupera fora del Grup Municipal. Evidentment, a aquesta notícia se li ha donat molt de relleu i, a més, en entrevista, l’Alcalde ha aprofitat per mostrar una falta de respecte immensa pels treballadors municipals. Arriba a dir que al Secretari li cal un reciclatge professional. De fet ja havia dit abans que l’informe jurídic del Secretari era un “bunyol jurídic”. Realment lamentable.
Cal dir que el tema, jurídicament parlant és discutible i que hi ha opinions jurídiques contrastades que sostenen el contrari del que diu el Servei Jurídic de la Diputació. Vaja, que no és com una anàlisi de sang on es pot dir que el grup analitzat és 0, A, B o AB. En aquesta qüestió hi ha opinions i interpretacions perquè, com sol passar, la classe política crea lleis per tapar forats, però aquelles que l’afecten com a classe sovint no són clares i deixen un clar marge d’interpretació. Així, senyor Graupera i senyors de La Vanguardia Digital, informar i informar-se adequadament és molt més del que fan vostès en aquest cas. Aquest servei d’informació digital ja ha mostrat anteriorment que el rigor no és precisament el seu fort. En aquest cas, com abans amb la separació del senyor Garcia del govern municipal, han reproduït només el que diu l’alcalde però no s’han molestat a contrastar opinions. Ni tan sols amb aquells que són al·ludits directament. Evidentment, demanar opinió jurídica a algun expert, no entra. El servei d’informació d’Internet, és un marginat dins de La Vanguardia. I si, a més, va contra el poder establert, ja “ni te cuento”. Lamentable.
Respecte al tema de substituir al Secretari, l’Alcalde mostra una “gran generositat” i afirma (aquest advocat eminent Graupera) que no ha pensat de moment a substituir-lo. I això ja és el deliri total. O algú ha perdut el nord, o ha barrejat medicaments o bé té una clara intenció d’enganyar. Ho dic perquè per molt poderós que sigui l’alcalde, per fer fora a un funcionari d’habilitació nacional amb la plaça en propietat (com és el cas del secretari) cal que cometi tals barrabassades que puguin obrir un expedient. I l’alcalde Graupera ho sap... o ho hauria de saber (diu que és advocat i que ha estat jutge...). Així que, des d’aquí li dic al Graupera (potser algun dia es converteix en “senyor Graupera”) li dic al Graupera, deia, que no té ni fava i, a més, no pot enganyar. De fet, el que uneix a l’alcalde amb el secretari és una enveja professional i econòmica mal dissimulada de fa moooooolt de temps.
En segon lloc, Graupera, jurídicament, l’únic bunyol existent ara per ara entre nosaltres és l’alcalde Graupera, que continua sumant suposades irregularitats que investiguen l’Oficina Antifrau, la Policia Nacional, la Guardia Civil i la Fiscalia Provincial de Barcelona. Això, per no parlar de comportaments a punt de ser jutjats i que poden comportar pena de presó i multa molt substanciosa. I el que ens depara el futur més immediat. Qui ho sap, oi?
Culpar als treballadors de tot és un comportament covard, però fer unes declaracions com les que es podien llegir sobre aquest tema és una actuació miserable que hauria d’haver estat contestada des del grup de govern pels companys d’en Graupera, tant els de CIU com els del PP. Però, és clar, aquí tothom calla. No fos cas que perdéssim algun dels avantatges de ser membres del govern. La dignitat? I responen: i això, què és?

Alcalde, deixa de fer mal al nom del poble. Per dignitat, dimiteix.

dimecres, 1 d’agost del 2012

Ratificació del Pla local de Joventut 2012-15


Us adjuntem l'enllaç al document amb la intervenció de'n Joan Rubal al Ple de juliol al punt per la ratificació de l'acord pres per la Junta de Govern que va aprovar el Pla Local de Joventut 2012-15. (intervenció Joan Rubal Gent)


Al document, el regidor defineix el PLJ:
  • Un Pla inconcret ple de generalitats
  • Sense fonament i fet sense consultar el jovent.
  • Tampoc no s'ha consultat els altres representants polítics. Ja ha estat aprovat en Junta de govern i al Ple només els demanen la ratificació.
  • Respon únicament a la voluntat de rebre una subvenció i no a la voluntat real de planificar el treball per al jovent de Llavaneres.
  • La manca de credibilitat d'aquest govern amb els joves:
    • de no haver respectat acords presos pel jovent en anteriors plens.
    • No haver creat la bosa de treball jove (acord del 2008)
    • d'actuacions, com la de tancar el casal de joves, demostrant que no s'entén el jovent.
    • Incompetència per obrir espais de joc com el pati de l'IES, la half,..
  • Cap programa que persegueixi la creació d’esperit crític en el jovent, de socialització en la diversitat, d’exposició i acostament als problemes d’avui.
  • Un pressupost ridícul:
    • La regidora cobra anualment (12.000€) gairebé tant com el pressupost dedicat a la regidoria (15.000€).
    • El pressupost pel jovent és un 0,13% del pressupost total de l'ajuntament.
    • El pressupost de l'ajuntament s'ha reduït en un 48% i el del jovent en un 90%.
En Joan proposa finalment renunciar al vot en contra i abstenir-se si el govern accedeix a crear el Consell de Joves abans de final d'any i convocar-lo per definir el contingut del Pla. No li van ni respondre.
La votació com sempre la va guanyar el govern CiU – PP, amb la majoria i sense cap credibilitat.

dissabte, 16 de juny del 2012

Tertúlia amb cafè i veïns


Ja ho tenim tota punt. Cafè, pastes, cadires, cartell, pancarta...

Ara només hi falteu vosaltres. Ens satisfà d'allò més saber que amics i regidors d'altres partits ens han confirmat també la seva assistència. Volem que sigui un acte obert en el que puguem parlar sense embuts d'allò que afecta la gent i el poble.
Sentim la necessitat de rendir comptes de la nostra feina aquesta any, volem explicar la nostra versió del fets polítics doncs creiem absolutament imprescindible que la gent sàpiga què es cou al nostre ajuntament. No pretenem donar cap lliçó, volem continuar aprenent. Confiem en les opinions diverses. Aquest és l'esperit de Gent.
Us esperem avui a les 17h a Ca l'Alfaro.
Ens sap greu que l'acte coincideixi “una mica” amb el partit de tornada per l'ascens a 2a catalana que disputa el Llavaneres amb el Sant Boi. Començarà a 2/4 de set. Els “futboleros” Tingueu-ho també en compte.

divendres, 13 de maig del 2011

M1TV seguiment de campanya

Avui ha estat noticia que Blogger ha tingut un ensurt, els articles penjats els últims dos dies s'han perdut, dit això:

Afegim enllaços a M1TV dels vídeos:

Ja n'hi ha prou de promeses que no es podran complir i no volem discursos buits. Confiem en la vostra intuïció. És l'hora del relleu a l'Ajuntament.

- Debat de caps de llista





- Entrevista a Joan Rubal